Konecne zacalo prset!

OK, do Brazilie jsem dorazil na zacatku zari 2011. Po usazeni se v Brasilia DF – hlavni mesto jsem se konecne dostal k psani blogu o mem zivote v Brazilii  (mezitim jsem uz stihnul dovolenou u more, 2 tydny chripky, problemy se ztratou SIMky k mobilu, vypadek firemniho e-mailu atd..). Je toho spousta o cem psat, ale zacnu s poslednimi udalostmi a obcas se vratim zpatky v case k necemu starsimu.

Takze prvni novinka – dnes, po vice nez 100 dnech zacalo prset! Konecne! Zacalo vlastne presne o pulnoci, slyseli jsme krik spousty lidi na ulici, co vitali tenhle okamzik, protoze v poslednich dnech naprosto kazdy uz zoufale cekal na to az zacne prset. Dalsi duvod k tomu neco slavit!

Obdobi sucha bylo tak silny ze jsem musel spat s mokrym rucnikem a kyblem vody u postele. Behem dne jsem vypil hektolitry vody aniz by to na me bylo znat, ale OK, vse je za nami a dnes vidim z okna jen provazy deste. Doufam ze vsechny ty ambiciozne obrovske “zelene plochy” tady v centru mesta budou brzy opravdu zelene :-). Kazdopadne citit cerstvy vzduch a vetrik je fakt lahoda po takovem dlouhem obdobi sucha.

Tady je mapka tohohle uzasneho mesta ve tvaru letadla. Oscar Niemeyer je fakt genius. Bydlim primo v centru v pravem kridle letadla. Jmenuje se to tu Asa Sul (Jizni Kridlo). Srandovni je, ze tu neexistuji nazvy ulic, ale jen jakesi kody s cisly z cehoz jsem uplne mimo (krome me spousta turistu vcetne brazilcu odjinud), myslim ze Oscar dodnes zije o 50 let napred nekde v budoucnosti. Nase adresa je napr SQS 403 Blq E Apt 303 – AS. Ma to logiku, ale to vysvetlim pozdeji.

Map of Brasilia DF
Map of Brasilia DF

Leave a comment